DIY

Boekrecensie Smuk door Wimke Tolsma

Naar dit boek was ik erg benieuwd want ik volg Wimke op haar blog al een langer tijdje, met plezier. Een vrolijke blog met leuke zelfmakers, lekkere recepten en fijne wooninspiratie. Het kon dan ook niet anders dat dit boek in diezelfde stijl zou zijn! Toen ik in Friesland was, een maand geleden, heb ik nog met het boek in mijn handen gestaan. Maar die nam ik toen niet mee. Spijt!

Gelukkig is onze blauwe vriend er.

En echt, ik was even bang veel ‘bekende projecten’ tegen te komen. Je weet wel, die DIY projecten die door elk tijdschrift worden uitgemolken alsof ze het ei van Columbus hebben uitgevonden. Gelukkig niet bij Wimke! Op mijn lijstje om te maken zijn de bijenwaskaarsen en de stukken zeep. Maar ook leren haken en een eigen weef kleed maken, supertof! En wat een prachtige foto’s, in de lichte stijl die ik van Wimke gewend ben. Een ontzettend tof boek en bijna zou ik willen verhuizen naar Friesland. Dat zit er niet maar het vakantiehuis voor volgend jaar is wederom geboekt.

De DIY projecten gaan een jaar rond dus je kunt met de seizoenen mee werken. Leuke ervan vind ik dat je hier ook goed een ander blij mee kunt maken. Makkelijke zelfmakers voor jong en oud! Ook fijne recepten zijn er terug te vinden. Ik word instant happy van het boek!

Wat ik wel een minpunt vind is dat er niet altijd duidelijk bij staat waar je de ingrediënten kunt kopen. Zoals… smeltzeep of bijenwasbrokken, waar haal je dat in vredesnaam? Natuurlijk, Google is your friend maar ik vind het completer om dat in het boek zelf te lezen.

Verder heel veel lof! Ik ga hier veel plezier aan beleven!

​Het boek kost 25,00

Life is best to be shared! Dus deel ik hier alles waar ik vrolijk van word met betrekking op het gebied van interieur en lifestyle!