Lifestyle

Een stukje zelfreflectie

En toen was het alweer februari. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik maak graag de balans op. Ik had mezelf een aantal doelen gesteld op 1 januari en ik houd ervan om doelen te bereiken in kleine stapjes. Dan is het vaak ook realistischer en meer behapbaar. En is de teleurstelling niet zo groot als het niet is gelukt. StijlInge vertelde eerder al over haar verf voornemen. Ik heb ook genoeg voornemens en plannen voor ons interieur maar dit keer een stukje persoonlijke balans.

Afvalrace

Ik had als doel om 6 kilo af te vallen. Ik wilde mijn oude maat weer passen (S/M) en zat in M/L. Wel een verschil, zeg maar. Mijn strategie was: flink minderen met suiker (koek, snoep, saus etc.), meer water drinken, geen brood meer (ook zo’n dikmaker) en meer bewegen.

Elke dag wandelen werd het niet maar zo 3 x per week gemiddeld is wel gelukt! Ik ben totaal 5 kilo kwijt sinds ik 1 januari gestart ben. Dus dat is super! Ik merk dat ik daardoor ook beter in mijn vel zit. Ik probeer met het lijnen nog even door te gaan en sowieso gezondere keuzes te maken voor mijn lijf. Ik ben maat L naar maat M gegaan, wat voor mij superfijn is aangezien ik veel kleding had in maatje M!

fit agenda

Meer daten met mijn man

Dit is een lastige: dit schiet er vaak bij in. Maar ik heb wel in de nabije toekomst 2 x een dagje samen gepland. De jongens gaan dan naar opa en oma of oma komt bij ons oppassen en wij zijn die dagen lekker samen. Natuurlijk zou het wat ons betreft nog veel meer mogen maar ja, daarin nog niet optimaal balans dus. De eerstvolgende keer is een dagje samen naar Utrecht, ik zie er naar uit mensen!

Wat ook een erg leuk boek is, is dit boek hieronder: bucketlist voor koppels. Hilarische opdrachten staan er in! Een leuk doel voor ons de komende tijd, meer van deze doelen af te strepen.

1 op 1 tijd met Lewis

Papa/mama tijd of 1 op 1 met Lewis: we beseffen ons maar al te goed dat dit jaartje voor de basisschool (oktober word hij 4) echt heel snel om kan vliegen! Dus nu plannen we vaker een date in. Of we brengen Fender naar opa en oma op een zaterdagochtend, of 1 van ons gaat met hem iets leuks doen. Zoals: met de veerboot naar de stad voor een kopje koffie, de grotere kinderboerderij of samen iets bakken, naar de bieb of gewoonweg gerichter spelen. Zo kostbaar om die tijd te hebben samen! En zo genieten! Doordeweeks als Fender slaapt kan ik ook kiezen voor 1 op 1 tijd maar echt even eruit is voor onze peuter helemaal goud waard.

Zelfzorg: kiezen voor ‘mij’ 

Zoals je leest is ‘tijd’ nogal een belangrijk begrip in dit blog. Ik zou willen dat ik zelf wat meer discipline had om mijn goede voornemens nog wat steviger aan te pakken (sporten naast lijnen bijvoorbeeld) maar tegelijkertijd besef ik me dat slapeloze nachten, thuiswerken en jonge kids ook gewoon veel energie in beslag nemen. Het is ook gewoon helemaal goed als het even niet lukt met die voornemens en je lekker kiest voor jezelf. Wat mij wel erg helpt is om het huis opgeruimd te houden. Daarom Marie Kondo’te ik er wat vanaf de afgelopen week. Een zak speelgoed richting de kringloop en een flinke zak kleding van de jongens naar het pleegzorg magazijn. Dat voelt direct een stuk opgeruimder en frisser! Ik schafte ook wat nieuwe kamerplant stekjes aan, die staan nu in de vensterbank te pronken. Ook een stukje zelfzorg: een hobby (kamerplanten dus) beginnen. Even je gedachten alleen bij datgene wat je daarvoor moet doen. Heerlijk!

Hoe gaat het met jouw voornemens? Is het tijd deze te herzien of ben je blij met hoe de balans nu is? Ik ben benieuwd!

 

 

Life is best to be shared! Dus deel ik hier alles waar ik vrolijk van word met betrekking op het gebied van interieur en lifestyle!

2 Reacties

  • Mirjam Hart

    Mooie doelen Stella!
    Beetje vergelijkbaar met mijn doelen (alhoewel Lewis vast niet op q-time met mij zit te wachten, dus doe ik het maar met Eli).
    Binnenkort eindelijk weer eens een weekendje weg met Bram en ook hier probeer ik minder te snoepen. Minder brood vind ik heel lastig!
    Succes met je voornemens!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *